Usein kysytyt kysymykset

Linnunmaa Lex lyhyesti

Linnunmaa Lex on verkkoselaimella toimiva lakiseurantapalvelu. Tehtävämme on pitää yritysten ja yhteisöjen vastuuhenkilöt ajan tasalla heidän toimintaansa koskevasta lainsäädännöstä ja siihen tulevista muutoksista. Palvelemme asiakkaita kahdella eri alueella:

  • EHS-lainsäädäntö
  • Talous- ja palkkahallinto

Palvelun tuottavat Lexin omat erikoisjuristit. Tarjoamme jatkuvaa neuvontaa, teknistä tukea ja iloista asiakaspalvelua 10 vuoden kokemuksella. Palvelumme piirissä on yli 200 asiakasyritystä ja tuhansia käyttäjiä. Asiakastyytyväisyytemme on huipputasoa. Täältä voit tutustua asiakkaisiimme.

  • Seuraa lainsäädännössä tapahtuvia muutoksia
  • Hae tietoa täsmällisesti ja monipuolisesti
  • Tee muistiinpanoja, aseta muistutuksia ja tehtäviä
  • Viesti vaivattomasti työtovereidesi kanssa
  • Vaatimusten täyttymisen arviointi (ISO 14001, ISO 9001, ISO 45001, ISO 22001, OHSAS 18001)
  • Verkkoselaimen kautta käytettävä huippumoderni järjestelmä
    – helppo käyttää, ei asennuksia
  • Jatkuva asiakaspalvelu, neuvonta ja tekninen tuki chatissa

 

Mitä aihealueita palveluun kuuluu?

EHS

  • Ympäristö (ilmansuojelu, jätehuolto, kaivoslainsäädäntö, luonnonsuojelu, maankäyttö ja rakentaminen, meluntorjunta, metsät ja maa-ainekset, vesiensuojelu, ympäristönsuojelu)
  • Kemikaalit (kemikaaliturvallisuus, REACH, CLP, räjähdysvaaralliset aineet, palavat nesteet, vaarallisten aineiden kuljetus)
  • Tuoteturvallisuus (CE-merkintä, geenitekniikka, lääkelainsäädäntö, lääkinnälliset laitteet, rakennustuotteet, tuotevastuu, tuotemerkinnät ja tiedottaminen, tyyppihyväksyntä, valmistus, maahantuonti, myynti, suunnittelu)
  • Työterveys ja -turvallisuus (ilmailu, koneet ja laitteet, kuljetus, palo ja pelastus, poikkeusolot, huoltovarmuus, sähköturvallisuus, säteily, työterveys, työturvallisuus)
  • HR (tietosuoja, henkilötiedot, viestintä, työaika ja erityistilanteet, työsuojelu, yhteistoiminta)
  • Energia (energiantuotanto, energiatehokkuus, päästökauppa, ydinenergia)
  • Elintarvikkeet (alkoholi, elintarvikelisäaineet, rasvat, kananmunat, eläintaudit, rehut, sivutuotteet, erityisruokavaliovalmisteet, ravintolisät, hedelmät, vihannekset, hygienia, kuljetus, myynti, kontaktimateriaalit, lannoitteet, maito, maitovalmisteet, siemenkauppa, valmistus, käsittely, pakkausmerkinnät, valvonta, vieraat aineet)
  • Työpaikalla nähtävänä pidettävät lait

Talous- ja palkkahallinto

  • Kirjanpito ja tilinpäätös
  • Tilintarkastus
  • Yhteisöjen toiminta (osakeyhtiöt ja muut yhtiöt sekä toiminimet, asunto-osakeyhtiöt, yhdistykset, osuuskunnat, säätiöt, kauppa- ja yhdistysrekisterit, kilpailu ja julkiset hankinnat)
  • Verotus (tuloverotus, elinkeinoverotus, verohuojennukset, valmisteverot, varainsiirto, ennakonperintä, vakuutusmaksut, verotusmenettelyt, perintö- ja lahjaverotus)
  • Arvopaperit (arvopaperimarkkinat, finanssivalvonta)
  • HR, työlainsäädäntö (tietosuoja, henkilötiedot, viestintä, työaika ja erityistilanteet, työsuojelu, yhteistoiminta)
  • Työterveys ja -turvallisuus
  • Työpaikalla nähtävänä pidettävät lait

 

Mitä palvelu maksaa?

EHS

  • Yrityksen koko = 1-10 hlö, 40 € / kk
  • Yrityksen koko = 10-20 hlö, 80 € / kk
  • Yrityksen koko = 20-50 hlö, 100 € / kk
  • Yrityksen koko = 50-100 hlö, 150 € / kk
  • Yrityksen koko = 100-150 hlö, 180 € / kk
  • Yrityksen koko = 150-250 hlö, 200 € / kk
  • Yrityksen koko = 250-350 hlö, 220 € / kk
  • Yrityksen koko = 350-500 hlö, 250 € / kk
  • Yrityksen koko = 500-750 hlö, 300 € / kk
  • Yrityksen koko = 750-1000 hlö, 350 € / kk
  • Yrityksen koko = 1000-1500 hlö, 400 € / kk
  • Yrityksen koko = 1500-3000 hlö, 450 € / kk
  • Yrityksen koko = 3000-5000 hlö, 500 € / kk
  • Yli 5000 hlö = pyydä tarjous

Palvelun käyttöönotosta eli soveltuvien säädösten tunnistamisesta sekä lakikirjaston kokoamisesta ja räätälöinnistä veloitamme kertaluontoisen kokoamismaksun työmääräarvion mukaan.

Voit lisätä niin monta käyttäjää kuin haluat. Käyttäjien määrä ei vaikuta hintaan.


Elintarvikkeet

  • Yrityksen koko = 1-10 hlö, 25 € / kk
  • Yrityksen koko = 10-20 hlö, 40 € / kk
  • Yrityksen koko = 20-50 hlö, 60 € / kk
  • Yrityksen koko = 50-100 hlö, 80 € / kk
  • Yrityksen koko = 100-150 hlö, 100 € / kk
  • Yrityksen koko = 150-250 hlö, 120 € / kk
  • Yrityksen koko = 250-350 hlö, 150 € / kk
  • Yrityksen koko = 350-500 hlö, 180 € / kk
  • Yrityksen koko = 500-750 hlö, 200 € / kk
  • Yrityksen koko = 750-1000 hlö, 220 € / kk
  • Yrityksen koko = 1000-1500 hlö, 250 € / kk
  • Yrityksen koko = 1500-3000 hlö, 300 € / kk
  • Yrityksen koko = 3000-5000 hlö, 350 € / kk
  • Yli 5000 hlö = pyydä tarjous

 

Käyttöönotosta ei veloiteta erillistä maksua.

Voit lisätä niin monta käyttäjää kuin haluat. Käyttäjien määrä ei vaikuta hintaan.


Talous- ja palkkahallinto

  • Yrityksen koko = 1-10 hlö, 25 € / kk
  • Yrityksen koko = 10-20 hlö, 40 € / kk
  • Yrityksen koko = 20-50 hlö, 60 € / kk
  • Yrityksen koko = 50-100 hlö, 80 € / kk
  • Yrityksen koko = 100-150 hlö, 100 € / kk
  • Yrityksen koko = 150-250 hlö, 120 € / kk
  • Yrityksen koko = 250-350 hlö, 150 € / kk
  • Yrityksen koko = 350-500 hlö, 180 € / kk
  • Yrityksen koko = 500-750 hlö, 200 € / kk
  • Yrityksen koko = 750-1000 hlö, 220 € / kk
  • Yrityksen koko = 1000-1500 hlö, 250 € / kk
  • Yrityksen koko = 1500-3000 hlö, 300 € / kk
  • Yrityksen koko = 3000-5000 hlö, 350 € / kk
  • Yli 5000 hlö = pyydä tarjous

Käyttöönotosta ei veloiteta erillistä maksua.

Voit lisätä niin monta käyttäjää kuin haluat. Käyttäjien määrä ei vaikuta hintaan.


 

Kuinka monta käyttäjää palveluun voi lisätä?

Voit lisätä niin monta käyttäjää kuin haluat. Käyttäjien määrä ei vaikuta hintaan.


 

Miten EHS-lakiseuranta otetaan käyttöön?

Kun teet tilauksen, pyydämme sinua täyttämään lähtötietokyselyn. Sen tarkoituksena on auttaa meitä hahmottamaan yrityksesi toiminta tarkalleen lainsäädännön asettamien raamien näkökulmasta.

Perehtymisen jälkeen räätälöimme kyseiselle toiminnalle sopivan kokonaisuuden. Työn tekevät koulutetut erikoisjuristimme. Saat palvelun käyttöösi avaimet käteen -periaatteella: sinun tarvitsee vain kirjautua sisään.

Perehdytämme sinut maksutta järjestelmän käyttöön. Meille on tärkeää varmistaa, että asiakkaamme löytävät Lexistä tarvitsemansa tiedon ja että työkalujen käyttö sujuu mutkattomasti.


 

Miten talous- ja palkkahallinnon seurantapalvelu otetaan käyttöön?

Kun teet tilauksen, pyydämme sinulta vain yhteys- ja laskutustiedot. Saat palvelun käyttöösi avaimet käteen -periaatteella ja pääset heti kirjautumaan palveluun.

Perehdytämme sinut maksutta järjestelmän käyttöön. Meille on tärkeää varmistaa, että asiakkaamme löytävät Lexistä tarvitsemansa tiedon ja että työkalujen käyttö sujuu mutkattomasti.


 

Miten palvelu toimii? Mikä on palvelun toimintaperiaate?

Palvelu toimii verkossa normaalilla verkkoselaimella (esim. Chrome, Mozilla). Käytössäsi on oman yrityksesi lakikirjasto, jonne kirjaudut omalla sähköpostiosoitteellasi ja haluamallasi salasanalla.

Chat-tuki ja neuvonta on käytössäsi normaaleina toimistoaikoina.

Palvelu on jatkuvasti ajan tasalla. Seuraamme lakimuutoksia puolestasi ja kirjaamme palveluun selkeät selostukset siitä, mitä on tapahtunut ja mihin huomio kannattaa kiinnittää. Lisäksi palvelu lähettää 3 kuukauden välein ilmoituspostin, johon on koottu viimeisimmät lakimuutokset. Voit valita otsikoista kiinnostavimmat, ja linkistä pääset suoraan katsomaan tarkemmat tiedot.

Palvelussa on monipuolinen haku, jonka avulla löydät täsmällisesti etsimäsi tiedon haluamillasi kriteereillä.

Voit käyttää palvelua myös toiminnan arviointiin, vastuiden jakamiseen, raportointiin, viestintään sekä merkintöjen ja tehtävien tekemiseen. Palvelussa on helppokäyttöiset ja selkeät toiminnot tätä varten.

EHS-lakiseurannan avulla teet kätevästi esimerkiksi ISO- ja OHSAS-standardien edellyttämän vaatimusten täyttymisen arvioinnin tarkistuslistoineen. Tarjoamme myös valmiin, asiantuntijavetoisen työpajan (lue lisää).


 

Lähettääkö palvelu viestejä tai ilmoituksia lakimuutoksista sähköpostiin?

Kyllä. Järjestelmä lähettää 3 kuukauden välein ilmoituspostin, johon on koottu viimeisimmät lakimuutokset. Voit valita otsikoista kiinnostavimmat, ja linkistä pääset suoraan katsomaan tarkemmat tiedot. Näin voit helposti arvioida, aiheuttako muutos toimenpiteitä.


 

Mitä ominaisuuksia palvelussa on?

  • Aina ajan tasalla oleva räätälöity lakikirjasto
  • Lakimuutokset selkeästi selostettuina
  • Asiantuntijahuomiot
  • Haku ja raportointi
  • Vaatimusten täyttymisen arviointi (EHS) (vaatimuslistan automaattinen koostaminen ja arviointikysymykset)
  • Monipuoliset merkintä- ja viestintätyökalut (kommentit, muistiinpanot, tehtävät, vastuutahot, liikennevalot, viestien lähetys)
  • Chat-tuki ja neuvonta

 

Voiko EHS-palvelulla tehdä ISO-standardin edellyttämän vaatimusten täyttymisen arvioinnin?

Kyllä. Palvelussa on tätä varten valmiit, selkeät toiminnot:

  • Vaatimuslistan automaattinen koostaminen ja arviointikysymykset
  • Merkintätyökalut (kommentit, muistiinpanot, tehtävät, vastuutahot, liikennevalot, viestien lähetys)
  • Raportointi

Tarjoamme arviointiin myös valmiin, asiantuntijavetoisen työpajan (lue lisää).


 

Voiko EHS-lakiseurantaa käyttää usealla tehtaalla tai toimipaikalla?

Kyllä. Mikäli yritykselläsi tai yhteisölläsi on monta toimipaikkaa tai se on jaettu useisiin yksiköihin, voit ottaa käyttöön Linnunmaa Lexin konsernimallin. Siinä jokainen toimipaikka, organisaatio, tai liiketoiminta-alue saa oman räätälöidyn kokonaisuutensa. Merkintöjä, arviointeja ja raportteja voi tehdä yhdellä kertaa useampaan kohteeseen. Näin lakiseurannan tarkkuus ei kärsi ja kukin saa täsmälleen tarvitsemansa sisällön. Kaikki asiat löytyvät silti yhdestä paikasta ja ne on mahdollista hoitaa kerralla.

Hinta: 20-60 € / kk / toimipaikka. Pyydä tarjous.


 

Ketkä tuottavat palvelun?

Linnunmaa Lexissä työskentelee joukko erikoisjuristeja. Olemme oikeustieteen ammattilaisia ja asiakaspalvelijoita – osaamisemme ja asiantuntemuksemme ovat korkealla tasolla.

Taustallamme toimii sisaryhtiömme Linnunmaa, jonka palveluksessa on koko joukko eri alojen huippuasiantuntijoita lain ja luonnon keskellä.


Elli-Inkeri Ryynänen

Toimitusjohtaja - Palvelut, hallinto, myynti

elli-inkeri.ryynanen(at)linnunmaalex.fi
+358 40 351 8983

Jonna Rytkönen

Lakiasiantuntija - Asiakkuudet, myynti ja esittelyt, lakiuutiset

jonna.rytkonen(at)linnunmaalex.fi
+358 44 733 1077

Tiina Juntunen

Lakiasiantuntija - Lakineuvonta ja lakimuutokset, koulutukset

tiina.juntunen(at)linnunmaalex.fi
+358 44 765 4414

Elina Mikkonen

Lakiasiantuntija - Lakiuutiset, lakimuutokset, koulutukset

elina.mikkonen(at)linnunmaalex.fi

+358 44 706 7483

Valtteri Nykänen

Projektiavustaja

valtteri.nykanen@linnunmaalex.fi