Lakiuutiset

EHSQ ja muuttuva toimintaympäristö – mitä sinun on tiedettävä digin tulevaisuudesta?

Laadukkaan toimintaympäristön ylläpito kertoo yrityksen halusta kantaa vastuuta ympäristöstä, terveydestä, turvallisuudesta ja toiminnan laadusta. Lähtökohtana on aina voimassa olevien lakien tunteminen ja noudattaminen.

Kun me yhdistimme digin ja EHSQ:n, syntyi innovaatio. Digitalisaatio tarjoaa mahdollisuuden hoitaa raskaana pidetyn lainsäädännön muutosten seurannan perinteisiä tapoja luotettavammin, mutta ennen kaikkea tehokkaammin.

 

”Excelin loputon veivaus on prosessi, jossa ei nähdä mitään vikaa.”

 

Vastuullisuutta ja digitaalisuutta edellyttää myös uusi työntekijäsukupolvi. ”Milleniaalien vallatessa päättäjäpaikkoja ja Z-sukupolven lampsiessa työpaikoille ei IT-ajattelu voi olla samanlaista kuin aikaisemmilla sukupolvilla”, sanoo Senior Business Advisor Jaakko Kankaanpää Ambientiasta.

”Yritysten on oikeasti varmistettava, että käytetyt työkalut todella tukevat tulosten saavuttamista. On huolehdittava, että työkalujen käyttökokemus on yrityksen asiantuntijoiden arvoinen.” Johdolle on Kankaanpään mielestä vietävä näkemys siitä, että näin ei voida toimia. ”Perinteisellä kellotaajuudella ja välineistöllä toimivalla liiketoiminnalla ei ole jatkoa – sillä on kaksi vaihtoehtoa: adaptoitua uuteen todellisuuteen tai kadota.”

Ympäristö, terveys, työturvallisuus sekä laatu ovat asioita, joiden korkeaa tasoa arvostetaan niin Suomessa kuin kansainvälisessäkin toimintaympäristössä. Liiketoiminnan jatkuvuutta vaaliva yritys ei jätä niitä sattuman varaan. Lakiluettelon omatoiminen pyörittäminen excelissä ei enää riitä, vaan menestyvän ja jatkuvuutta hakevan liiketoiminnan edellytyksenä on ottaa käyttöön digitaalisia työkaluja.

”On varmaa, että jos yrityksessä ei hyödynnetä Lexin kaltaisia kehittyneitä digitaalisia palveluita, tulee tehokkaampi ja nopeampi kilpailijakenttä ohi oikealta ja vasemmalta.”

 

”Seuraava jo ilmassa oleva askel on tietenkin tekoäly, AI.”

 

”Yrityksissä joudutaan ottamaan kantaa siihen, miten AI huomioidaan sekä sisäisissä että asiakasta kohtaavissa prosesseissa. Gartner on muistaakseni arvioinut, että jo vuonna 2020 85 % kaikista asiakasvuorovaikutustilanteista hoidetaan ilman ihmistä”, kertoo Kankaanpää.

 

Tekoäly kehittyy nopeammin kuin koskaan, vaikkakaan juristia se ei vielä korvaa. Se vaatii kuitenkin nopeita kehitysliikkeitä myös yritysten osalta. Lex edustaa tämän päivän huipputeknologiaa EHSQ-puolella ja myös sen yli. Erityisesti lakipalveluiden digitalisoinnissa Lex on toiminut edelläkävijänä. Myös jatkossa palvelu kehittyy kehityksen ja asiakkaiden mukana. Tavoitteet on pidettävä korkealla.

”Te olette sitä porukkaa, joka voi oikeasti muuttaa maailmaa”, iloitsee Kankaanpää.

 

Miten me valmistaudumme digin tulevaisuuteen?

Linnunmaa Lex uudistettiin täydellisesti vuonna 2017. Erityisesti Lexin käyttäjä- ja palvelukokemukseen panostettiin isolla kädellä. Softa on tehty sujuvaksi ja kokonaisuus on muokattavissa asiakkaiden ja heidän toimintaympäristönsä muutosten mukana. Sisällön tuottavat Lexin erikoisjuristit, joista jokainen on sitoutunut yhteisiin laatutavoitteisiimme.

Asiakkaita palvellaan niissä kanavissa, jotka ovat heille sopivimpia: chatissa, somessa sekä tietysti sähköpostitse ja puhelimitse. Henkilökohtainen, iloinen ja nopea asiakaspalvelu ovat edelleen valttikorttejamme – diginä ja kasvotusten.

 

Ota meihin yhteyttä – me haluamme olla mukana kehittämässä yrityksesi EHSQ-toimintaa!

 

Linnunmaa Lex tarjoaa johtavaa lainsäädännön seurantaa. Tuotamme palvelumme täysin digitaalisesti, modernin lakiseurantasovelluksen avulla. Tutustu palveluumme täällä.

Ambientia Oy on Lexin pitkäaikainen kumppani ja järjestelmätoimittaja. Ambientia osallistuu aktiivisesti Lexin softakehitykseen, liiketoiminnan kehittämiseen sekä palvelumuotoiluun.


« Takaisin